Vi minner om båndtvang

Vi minner om at det i Eigersund kommune er utvidet båndtvang frem til 31. oktober. Dette kommer i tillegg til den ordinære båndtvangen som gjelder hele landet i perioden 1. april til og med 20. august. I sentrumsnære områder og i enkelte turområder er det av hensyn til andre brukere innført helårsbåndtvang.

Hund i Egersund på Varberg

Som hundeeier har en et spesielt ansvar for å holde seg oppdatert om de reglene som gjelder hundehold. Til tross for dette får vi stadig melding om at enkelte ikke respekterer båndtvangen.

Båndtvangen gjelder i innmark og utmark og uavhengig av om det er dyr på beite. Vi ber om at dette respekteres.

Mer informasjon

Sist oppdatert

Les flere nyheter

Fant du det du var på jakt etter?