Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Siste nyheter

Ny familiesjef

Ny familiesjef ansatt

Vi har fått ny familiesjef i Gunn Helen Ege som startet i sin stilling nå ved nyttår. Hun har ansvaret for PPT, helsestasjon og barnevern, gode og viktige tjenester for barn og familier.

Sangkor på Hellvik

Juletegn i skoler og barnehager

Et sikkert juletegn i skoler og barnehager er alle de tradisjonelle juleavslutningene. På Hellvik skole har de tradisjon for å ha felles juleavslutning for alle elevene på skolen.

Tegnefilm av fritidskoordinator

Fritidskoordinatoren hjelper til

Vår nye fritidskoordinator jobber for å få flere barn og unge ut i de aktiviteter og foreninger som passer deres interesser. Se video for mer info, og ta gjerne kontakt.

Fritidskoordinator Henriette Sandvik

Ny fritidskoordinator på plass

Vi ønsker velkommen Henriette Sandvik som fritidskoordinator, en stilling for å spleise våre eksisterende og nye unge innbyggere med de fritidsaktivitetene som de måtte interessere seg for. Kontor på Husabø skole, men med hele kommunen som arbeidsfelt.

Kunnskapsministeren

Fin-fint besøk til Lagård ungdomsskole

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun besøker elever og ansatte på Lagård 27. november. Hun ønsker å lære hvordan skolen i større grad kan ivareta og fremme elevenes motivasjon, mestring, læring og utvikling. Målet er å se på hvordan skolen kan bli mer praktisk og variert, slik at elevene kan lære mer og trives bedre.

Bekymret barn

Bekymret for et barn eller en ungdom?

Når barn, ungdommer eller foreldre har det vanskelig er det viktig å få hjelp på et tidlig tidspunkt, slik at utfordringene ikke vokser seg større. Hva som er god hjelp vil være ulikt fra situasjon til situasjon, men første skritt vil som regel være å snakke med noen.

Mor som snakker med sitt barn i en sofa

Hvordan voksne kan snakke med barn om krig og frykt

Den usikre situasjonen i Europa og faren for atomulykker kan virke skremmende for både voksne, ungdommer og barn. Helsedirektoratet og Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress har utarbeidet råd om hvordan voksne kan snakke med barn om krig og frykt for atomutslipp.

Første skoledag

I dag møtte 157 spente, nye elever opp til første skoledag i første klasse.