Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Siste nyheter

Egersundkonferansen

Velkommen til EK23 i Egersund. Dette er den største møteplassen for næringslivet i Dalane i 2023. Konferansens overskrift er: Dalane også i verden.

Næring og havn

Utlysning av etablererstipend

Eigersund Næring og Havn KF lyser ut etablererstipend på inntil kr. 100.000 til nyetablerere eller til videreutvikling av bedrifter i Eigersund kommune. Følgende krav ligger til grunn for vurdering av søknaden...

Frokostmøte

Hvordan søke prosjektmidler?

Det er satt opp frokostmøte tirsdag 25. april om hvordan om hvordan bedrifter i Dalane kan søke om prosjektmidler fra Enova, Rogaland fylkeskommune og Innovasjon Norge

Omstillingskonferanse Andøya 22

Omstillingskonferansen 2023

19. -21. september arrangeres det omstillingskonferanse i regi av Innovasjon Norge i samarbeid med omstillingsprosjektet i Eigersund kommune.

Møte for å snakke om samarbeid med næringslivet

Samordningsmøte med næringslivet

Eigersund kommune fikk tildelt omstillingsstatus fra Rogaland fylkeskommune i 2017. Dette med bakgrunn i konjunkturfallet som begynte i 2014 og som førte til store konsekvenser for næringslivet i Eigersund hvor det ble målt en brutto arbeidsledighet på 6,6 % i slutten av 2016.

Paneldebatt på Vestmak-konferansen

Mulighetsutvikler besøker Vestmar-konferansen

Mulighetsutvikler var hentet inn til å holde foredrag om «Næringsarbeid, bostedsattraktivitet og den digitale plattformen Egersundregionen» under Vestmar-konferansen i Kragerø torsdag 17. november.

Skilt som sier at

Attraktive jobbmuligheter i Egersundsregionen

Mange ungdommer fra Egersundregionen reiser ut for å studere. Noen vender ikke tilbake. Ikke fordi de ikke har lyst, men fordi relevante jobbmuligheter ikke finnes. Det vil bedriftene i regionen gjøre noe med! I fremtiden er målet at enda flere skal finne det attraktivt å søke på spennende jobber i Egersundregionen.