Demenskoordinator
Demenskoordinator skal fungere som bindeledd mellom personer med demens, deres pårørende og de ulike delene av tjenestene. Koordinatoren er leder av hukommelsesteamet.
Forvaltningsenheten behandler søknader om helse- og omsorgstjenester. Søknader blir vurdert etter gjeldende regelverk.
Henvendelser sendes fortrinnsvis skriftlig via kommunens søknadsskjema.
Forvaltningsenheten behandler søknader om
Enhetene som tilbyr hjemmetjenester (Distrikt 1 og Distrikt 2) behandler søknader om hjemmesykepleie. Enheten som tilbyr hverdagsrehabilitering behandler denne tjenesten.
For at vi skal behandle din søknad om helse- og omsorgstjenester, kan du sende denne til Eigersund kommune, tjenesteområde Helse og omsorg, Postboks 70,4379 Egersund. Her finner du søknadsskjema for utfylling og innsending. Du kan ellers ta kontakt med veiledningstorget som vil hjelp deg med å få kontakt med forvaltningsenheten.
Vi tar kontakt med deg så snart som mulig etter mottatt søknad, senest innen 1 måned.
På bakgrunn av søknaden/henvendelsen kartlegges dine behov. I den forbindelse kan det være aktuelt for oss å innhente opplysninger fra andre instanser etter samtykke og samtale med deg.
Vi vurderer deretter hvilke tjenestetype og omfang du har rett på etter helse- og omsorgstjenesteloven, og det blir deretter fattet et skriftlig vedtak.
Demenskoordinator skal fungere som bindeledd mellom personer med demens, deres pårørende og de ulike delene av tjenestene. Koordinatoren er leder av hukommelsesteamet.
Et viktig område for kreftkoordinator er å bidra til ivaretakelse av barn og unge når barnet selv eller familiemedlemmer rammes av alvorlig sykdom.
Koordinerende enhet skal ha en sentral rolle i å fremme god samhandling og samordning mellom ulike instanser på individ og systemnivå.
Vi ønsker å gi deg som pasient eller pårørende et behandlingsforløp som er helhetlig og forutsigbart, uten unødvendig ventetid. Du skal få mer innflytelse på behandlingen, og den skal evalueres systematisk underveis.
Etter at kommunestyret årlig i budsjettet har vedtatt å ta opp lån til videre utlån som startlån, kan det søkes her om lån. Mangel på stabil og egnet leiebolig gjør at mange ønsker å kjøpe egen bolig. Startlån og tilskudd til etablering skal bidra til at personer som ikke får lån i vanlige banker får en mulighet til å kjøpe egen bolig.
En tjeneste som skal forebygge isolasjon og bidra til økt livskvalitet for den funksjonshemmede. Ledsager er den som til enhver tid bistår den funksjonshemmede for at denne skal kunne oppnå formålet med ordningen. Et ledsagerbevis er et dokument i form av et kort som utstedes til den funksjonshemmede.