www.nav.no er det et eget valg for å lage oppfølgingsplaner for sykemeldte arbeidstakere. Da hentes nødvendig informasjon om den ansatte automatisk, og oppfølgingsplanen kan sendes digitalt til arbeidstakeren for signering. Signeringen skjer digitalt, og den signerte oppfølgingsplanen blir tilgjengelig på nav.no. Det er også mulig å gjøre endringer på oppfølgingsplaner her.

Disse muligheten for fullelektronisk håndtering gjør at vi fra og med 14.09.20 tar bort malen for oppfølgingsplan i Websak, og bruker i stedet for nav.no. Løsningen har vært tilgjengelig en stund, og du kan derfor ta den i bruk allerede i dag. Påbegynte oppfølgingsplaner etter mal i Websak vil selvsagt være tilgjengelige.

Mål og handlingsplan inkluderende arbeidsliv

Mål og handlingsplan - inkluderende arbeidsliv.pdf

Arkivering av oppfølgingsplan

Oppfølgingsplanen blir ikke arkivert på nav.no, og de er tilgjengelig kun en begrenset tid. Det er derfor viktig at du som leder overfører oppfølgingsplanen til aktuell personalmappe, med tanke på videre oppfølging og eventuelle fremtidige krav om dokumentasjon.

Steg-for-steg veileder

I veilederen som kan lastes ned her finner du steg-for-steg hvordan du

  • Oppretter en oppfølgingsplan på nav.no
  • Overfører oppfølgingsplanen til personalmappen
  • Reviderer/endrer en eksisterende oppfølgingsplan

Spørsmål?

For spørsmål knyttet til oppfølging og tilretteleggingstiltak, kontakt Frode Tengs Lorentzen. For spørsmål knyttet til arkivering, kontakt dokumentsenteret.